1.B–Pszczoła w Sześciennym Mieszkaniu

Gdy jedna litera potrafi opisać jakieś słowo, ogarnia mnie zachwyt połączony z niedowierzaniem. Angielski celuje w takich skrótach. Spółgłoskę B wymawia się „bi”, tak jak słowo „bee”, które oznacza pszczołę. Aby powiedzieć „ja widzę pszczołę” mogę napisać I –C-A-B (I see a bee) co po polsku brzmiało by bezsensownie: „i ce a be”.  Nie wiem czy w jakimś innym języku  takie cudaczne skróty są możliwe, ale ten przykład  ilustruje dla mnie nieuchwytność znaczeń, która jest podobna do tej, którą doświadczamy w snach. Pszczoła, w interpretacji  okultystycznej, to wenusjański sen, który zmaterializował się na Ziemi jako społeczeństwo kobiet w postaci skrzydlatych owadów. Królowa-matka i wielotysięczny rój jej pracowitych córek, wtajemniczonych w alchemię przetwarzania nektaru w ambrozję olimpijskich bogów – miód. W książce „New Mansions for New Men”, Dane Rudhyar, astrolog-filozof, interesująco zgłębia niemal mistyczną rolę tych wysłannic z planety Wenus na Ziemię w tworzeniu wzorców naszej cywilizacji. Każde duże zbiorowisko ludzkie, każde miasto, pisze Rudhyar,  to „pszczeli ul”, w którym gromadzimy nasze zbiory, w tej czy innej formie. Pszczoły uczą nas tajemnic przetwarzania energii ziemi poprzez kwiaty w magiczną słodycz ambrozji, tańca feromonów  i mądrego użytkowania statycznej elektryczności w naszej codziennej pracy.  Ile okruchów tej wenusjańskiej wiedzy dotarło do naszych zamkniętych na trzy spusty mózgów? Niewiele, bardzo niewiele. Jakie jest prawdziwe imię pszczoły? Kto wie…Grecka bogini Melissa, rzymska Apis-to samo imię, które nosił egipski bóg-wół. Wenus jest planetą, która „rządzi” astrologiczną konstelacją Byka (Taurus), więc może  jest tu jakieś starożytne echo, kołaczące się w egipskich piramidach ?  Włosi  nazywają pszczołę –ape, co anglosaski tłumacz może łatwo pomylić w tej formie z małpą .Czy pszczoła to może jedna z wielu form w jakich  istota ludzka będzie mogła kiedyś rozwinąć swe ukryte i nieznane jeszcze psychiczne zdolności Wenuzjanów? Np budowanie sześciennych mieszkań wzorowanych na genialnej architekturze plastrów miodowych, jak to wyjaśnia włoski tekst w polskim przekładzie Gugla: „Architektonicznej gniazdo pszczół nie może znaleźć odpowiedniego porównania niż w budynkach przez ludzka pomysłowość i inwencję. W gnieździe Apis mellifica życia dziesiątki tysięcy ludzi, wielu mieszkańców miasteczka, w przestrzeni, że proporcjonalnie, byłoby to, że przeciętnego budynku mieszkalnego, a tej populacji wciąż rośnie w populacji.” Taka sześciokątna architektura mieszkaniowa dla wciąż rosnącej tysięcznej populacji może zaistnieć tylko w świecie wenusjańskich snów. Ale jeśli uzbroimy się w cierpliwość…

Tagi: ,

Komentarze 4 to “1.B–Pszczoła w Sześciennym Mieszkaniu”

  1. signe Says:

    Taurus i Wenus rozumiem razem włączone w melissowe imię, ale tu jest jeszcze architektura, rzecz inna…
    plastry miodu, te blokowiska do mieszkania, widzę teraz dobrze, oświetlone są okna plastrów ciemnożółtym miodowym światłem…ale tego chyba się nie spodziewałeś, co napisałam dziś na dzień dobry o godzinie tam w blogu wybitej, zobacz, „skrzynia szaleńców” Sylvii Plath…
    http://pismolinearne.blog.pl/archiwum/index.php?nid=14656474

  2. stefan Says:

    signe: czytałem po umieszczeniu wpisu i przeszedł mnie taki dziwny dreszcz po krzyżu. Zaraz wysłałem reiki, bo przecież napisałem o pszczołach, ale nie wiedziałem że się roją wściekle i to po łacinie apis mellifera, Taurus miodonośny z gwiazdy porannej.Takie synchronizacje to może sygnał że jestem na dobrym tropie. Ale pisanie idzie mi ciężko bo to nowy styl. Rudhyar pisze o nich b.ciekawie można jako tako przeczytać po polsku w guglu…Chyba będę pisał krótko, tak jak Ty. Dajesz mi dobry przykład. 🙂

  3. signe Says:

    dzięki za reiki, działa: przeniosło ból z lewej strony głowowej na drugą! myślę, że to dobry znak:)
    ja się uczę czytać te Twoje nowości, trzeba iść śladem, a nawet podbiegać, bo zupełnie zapomniałam, że do tych pszczół idzie się przez literę B…
    może Ty piszesz spiralnie, tzn. labiryntalnie, w krąg, ale nie po tej samej ścieżce, a środek w środku (hm)

  4. stefan Says:

    signe: reiki działa powoli, ale dokładnie i tak jak jest najlepiej dla Ciebie.
    Twoje uwagi są bardzo cenne i niech ich będzie jak najwięcej. Dzięki za dotychczas. Trafiłaś chyba w sedno z tym spiralnym pisaniem, bo u mnie wszystko sprowadza się do Fibonacciego. Jest już następny wpis, który wprawił mnie w zdumienie. Czy to Twoja zakulisowa magia tak działa? (hmm) 🙂

Skomentuj

