24. Naleśniki, Pancakes i Crepes

W bezsenną noc przypomniały mi się nagle naleśniki, których nie jadłem od wieków i potrafię nawet usmażyś takie cieniutkie cuda własnoręcznie. Nie mogłem sobie przypomnieć jak się one nazywają po francusku, dopóki nie wstałem i po ciemku zajrzałem do słownika: CREPES! No, jasne. Naleśniki są znane na całej kuli ziemskiej – od Alaski do Tasmanii. Angielski opis jest wspaniały. Chyba justro będę pan pochylony nad patelnia i rzucać w górę gdy gotów ciasto katar. Apsik, na psa urok! 😉

„Angielski naleśniki są trzy kluczowe elementy: miałkiej mąki, jaj i mleka. Ciasto katar(batter) i tworzy cienką warstwą na spodzie patelnia kiedy pan jest nachylony. Może ona tworzyć kilka pęcherzyków w trakcie gotowania, które prowadzi blady naleśnik z ciemnymi plamami, gdzie bąbelki były, ale naleśniki nie wzrasta. Angielski naleśniki są podobne do francuski crepes i włoski Crespelle, Ale nie „Andi” w wyglądzie. Mogą być spożywane jako słodki deser owinięty wokół cząber obicia i spożywane jako danie główne. Yorkshire pudding jest wykonana z podobnego przepisu, ale pieczone zamiast smażonych. To ciasto rośnie, ponieważ powietrze pobity w cieście rozwija, bez potrzeby proszku do pieczenia. Scottish naleśniki są z własnej świadomości mąki, jaj, cukru i mleka.Miłość i imprez szkolnych organizowane są na Pancake Day: w „wyścigu naleśnik” każdy uczestnik wykonuje naleśnik na patelni. Wszyscy biegacze muszą wrzucić swoje naleśniki, jak biegną i wyciągnij je na patelni. To zdarzenie jest powiedzieć, że powstały w Olney, Anglia w 1444 r., kiedy gospodyni jeszcze zajęty smażenia naleśników jeść przed Wielkiego Postu szybko, kiedy usłyszała dzwony St Peter i Pawła Church nazywając ją do Shriving usług. Marzą ci się dostać do kościoła, ona wybiegła z domu wciąż trzymając patelnię wraz z naleśniki, a na sobie jej fartuch i chusty.”

Tagi: ,

Komentarze 4 to “24. Naleśniki, Pancakes i Crepes”

  1. nyema Says:

    niech pana nienachyla za bardzo, moja mama podrzuca te cienkie spłachetki do góry i one w locie przekręcają się na lewą stronę, ale nie biega za nimi ani do kościoła, ani przy tym nie marzy, ani słyszy dzwony!
    ale bąbelki są:)

  2. stefan Says:

    nyema: gdy byłem młody i niezdara i uczyłem się podrzucać te spłachetki to raz podrzuciłem i ten cienki zniknął jak duch. Dopiero gdy wszyscy dookoła chichotali, zobaczyłem spłachetek przylepiony do sufitu.
    Teraz jestem stara niezdara, nie mam siły podrzucać i obracam je na patelni. Kiedyś słychać było u nas dzwony, ale dziś to tylko wołanie muezina z pobliskiego meczetu. 😉

  3. nyema Says:

    duch pod postacią naleśnika coś ma w sobie!
    chciałabym słyszeć to, co dzieje się w meczecie, gdy tak czekam, czy przybędzie tu jakiś nowy traktat:)

  4. stefan Says:

    nyema: już jest nowy wpis. Od paru dni mam jakoś mało czasu i dużo latania tu i tam. Parę dni temu tolerancja angielska była wystawiona na ciężką próbę. Kierowca autobusu, muzułmanin, usłyszał wołanie muezzina bo był blisko meczetu, zatrzymał autobus, wysiadł, rozłożył dywanik na chodniku,zdjął buty, pokłonił się wiele razy Allahowi, pasażerowie nic nie mówili tylko czekali aż skończy modły. Ktoś zaprotestował, ale dziś bezpieczniej gdy się modlą, niż gdy wybuchają.:-(

Skomentuj

