49.Przepis na Paluszki Fińskie

Składniki
5 bittermandlar
200 g mąki 4 1/2 dl masła
cukru 1/2 dl granulowane
uppvispat jaj 1
1/2 dl chopped migdały
cukru nib 2 tbsp
Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki
Bittermandlarna Riv grzywny. Wytnij masła w bitach. Wspólna praca masła, mąki, cukru i bittermandlar do ciasta ręcznie lub w podmioty dokonujące przetwarzania żywności. Niech ciasta odpoczynku w lodówce 1/2-1 godz. Sposób suszarce w temperaturze 200 °. Ciasto należy podzielić na 4 części. Przewiń listę części do palec grube długości, około 60 cm. umieścić je obok siebie. Malowanie wszystkich długościach od razu z jaj. Miot migdałów i nib cukru. Wytnij długości równocześnie w bitach długich 4-5 cm. Umieścić je na arkuszach papieru wosku. Wypieków (kwesta), w centrum piec do 9-10 min.

Finska Pinnar to te paluszki lizać słodkie ciasteczka z migdałami kalifornijskimi (bittermandarl) ale te można ominąć(bo płaci się grzywnę?)  i zastąpić wanilią. Jeszcze ich nie zrobiłem ani nie smakowałem, ale przepisy czytałem. 😉

Tagi:

komentarze 4 to “49.Przepis na Paluszki Fińskie”

  1. signe Says:

    bosze….. tam ominęłam całe jedzenie, a tu paluszki fińskie….
    wczytałam się jednak! najbardziej lubię fragment, gdzie jest miot migdałów, bo ja bym z tym skończyła momentalnie! masło w bitach, dobrze, odtąd będę brać to pod uwagę, no i suszyć w suszarce, woskować w wosku, i Ty to będziesz jadł?????

  2. stefan Says:

    signe: Liczyłem na Ciebie że skusisz się do wypieków w centrum piec, bo zapomniałem, że pościsz i to nie tylko w tym tygodniu. A poza tym to padam na nos z niedospania spowodowanego chaosem zegarowym. Przepis sprzedam córce, może da się skusić na włożenie do suchej lodówki w celu piec. J ostatnio stronię od jadła wszalkiego rodzaju 😉

  3. signe Says:

    nie stroń od jadła, ja się jednak nakłaniam i stopniowo coraz bardziej.
    jadło musi być jedzone przez ludzi, nie ma rady.
    patrzę przynajmniej na ten talerz z jadłem, no cóż.
    gotuję jajko na miękko.
    przypominam Ci (nawiasem mówiąc), że istnieje coś takiego jak śniadanie, dla Ciebie też:)
    wykonaj następujące kroki: wytnij masło w bitach i pracuj wspólnie, obaczysz, co się stanie!!!

  4. stefan Says:

    signe:mam apetyt i jem nawet o 1 w nocy. Ale nie mogę znaleźć takich potraw które lubię. Pracuję wspólnie z piecem do którego wkładam gotowe jedzenie supermarketowe. A Ty jedz, zamiast patrzyć na pusty talerz. Do rychłego 🙂

Skomentuj

