54. Schwytany na Lasso Szczepowych Emocji

Nawet taki szary emigrant jak ja nie potrafił umknąć świszczącym nad jego siwą głową pętlom emocji, które rozpętała w Polsce katastrofa samolotu prezydenckiego na przedpolu Katynia. Możliwe, że działa tu pewnego rodzaju atawistyczna solidarność szczepowa, ten powikłany kompleks narodowych urazów, archetypów, skojarzeń i stereotypów. Prezydent to symbol państwa i jego obywateli, a gdy ginie na obcej ziemi , w pielgrzymce do miejsca masowego mordu Polaków, to pojawia się wtedy jakieś potężne widmo w zbiorowej wyobraźni narodu, które przeraża ale także jednoczy. Niestety, moje geny zareagowały na obecność tego Widma i od zeszłej soboty ślęczę przed monitorem, zanurzony po uszy w potoku niusów, wywiadów i słowotoku, które pochłaniają mój czas i blokują ochotę na pisanie moich normalnych błahostek o tym i owym. Uległem masowej psychozie żałobnej, bo gdy trwa musimy być rzekomo oględni w słowach, jako że “de mortuis nil nisi bene” itede itepe. Ja nie muszę. “Niech nieżywi grzebią swoich umarłych “ – ja chcę z żywymi naprzód iść, po cele sięgać nowe. Owczy pęd należy do baranów z wstążeczką kiru na potulnych karkach.

komentarzy 5 to “54. Schwytany na Lasso Szczepowych Emocji”

  1. signe Says:

    widmo jest, to prawda, ale nikt już nie jest oględny w słowach, więc pozamykałam je, a głosy mi się tylko śnią, ale całkiem inne…
    dzień dobry:)

  2. stefan Says:

    signe: dzień dobry, ale widmo rośnie w sile – straszliwe trzęsienie ziemi w Chinach, tysiące zabitych; Eyjafjoll wulkan w Islandii zamknął lotniska w Europie,a kto kliknął na „wejdź”? Widmowa delegacja do upiorów Katynia? Jakie głosy Ci się śnią i co mówią?

  3. signe Says:

    chyba weszło coś wejściem zapasowym, widmowość rośnie przez te pyły i inne kataklizmy, czytam Efemerydy, tam też jest to opisane, ale rozum wytwarza z tego coś okropnego, więc używam go teraz inaczej

    mówił we śnie rudowłosy Indianin, nie pamiętam słów, ale to było jak na wielkim ekranie, przemówienie do ludzkości, widziałam jego twarz: wiedzącego o jakiejś radosnej wieści, było to piękne i wszyscy słuchali z zapartym tchem,
    słyszę też pieśni zrobione z wszystkich dźwięków jakie akurat są,
    a dziś byłam w pomieszczeniach o „przestrzeni dodanej”, były tam zwykłe drzwi do wejścia, a w środku nic, nawet nie tyle puste, co przeznaczone na to nic, małe, ciemne, wysokie, a jedno bez sufitu i bez dachu
    nie opisałam tego, ale może opiszę

    a przecież dzień dobry:)

  4. stefan Says:

    signe: dzień dobry, ale wieje zimny wiatr i niesie popioły z wulkanu Islandii. Na pogrzeb wawelski mało kto przyjedzie z zagranicy, bo samoloty są uziemione. Wszystko to tworzy dla mnie całość jakichś dogłębnych zmian w energii ludzkości i ziemi. Polska jest zawsze wybranym narodem i tym razem została znowu wybrana jako emocjonalny zapłon. Trzęsienie ziemi i wybuch wulkanu to synonimy tego co działo się w Polsce. Wawel rozładował trochę te emocje, ale drgania trwają. Mój sen był o moim umieraniu bo cała prawa strona wyłączyła się z obiegu. Ale gdy pojawił się mój wirtualny przyjaciel andsol, okazało się że nie muszę umierać. Twoje śnienia to jasno/widzenia/słyszenia, co mnie nie dziwi. Martwią mnie tylko pewne komentarze na Twoich blogach, bo ich porażająca trywialność i brak zroumienia niszczy coś ważnego. No, ale nie powinienem się w to chyba mieszać. To Twoja decyzja. Przestrzeń dodaną rozumiem, ale nie potrafię wyjaśnić. W maju bądą duże zmiany – wszędzie. 🙂

  5. signe Says:

    cała ziemia temu podlega, myślę, ze Los nas nie wybiera z rozmysłem (jak myśli Los, to ciekawe, losowość loteryjna chyba nie jest tym), a komentarze należą do komentujących, nie do mnie, nic nie niszczą, to co sama piszę jest moje, czytanie już nie;
    ale poczytałam Efemerydy, tak naprawdę myślę o końcu lipca/początku sierpnia dla poważnych zmian, teraz raczej coś się wali

Skomentuj

