64. Serce Niedźwiedzia-Baturin

Młody estoński trafia do Tajga Siberian żyć jako myśliwego w chatka zdalnego lasu. On ma nadzieję znaleźć swoje prawdziwe ja daleko od cywilizacji. Tuziemcy on spotyka wprowadzić go do mitów północy. Pierwszy jest nauczycielem młodych wsi, kto chce być dobrym żona mu. Drugi to dzikie i nieokiełzane macierzyste, która staje się jego mityczna niedźwiedzica. Kiedy on przypadkowo zabija wielką czarny niedźwiedź, jego własny istoty cień, on sam obciąża się z winy. Jednakże jest on dane szansę znalezienia jego wewnętrzne wagę. Romantyczny dramat z pierwiastki mityczne i krajobrazy dech w piersiach. Napisane przez anonimowego
To krótka recenzja estońskiego filmu opartego na książce Baturina o tym samym tytule.  

komentarze 4 to “64. Serce Niedźwiedzia-Baturin”

  1. signe Says:

    on odtąd sam jest wielka czarna niedźwiedź i musi dźwigać taki duży cień, piękny film, myślę i książka, i tajga siberian;
    a zdalny las to coś dla mnie, las jest w liczbie pojedynczej, chociaż jest w nim wiele drzew i niedźwiedzic
    mlode wsie też ciekawe
    dziękuję Ci mitycznie i romantycznie, dzień dobry:)
    chyba fkrada się upau?
    rośliny balkonowe tak mówią: taktak

  2. stefan Says:

    signe: Dzień dobry. Upau trfa. Straszna szkoda że on nie pisze w jakimś bardziej zdalnym języku, bo w mojej chatce nikt nie mówi po estońsku. Ale zdumiało mnie mitycznie, gdy czytając angielskie wydanie estońskiego magazynu literackiego, http://elm.einst.ee/ znalazłem „signe” jako imę jednej autorki. Nie wiedziałem że masz drugie estońskie Ty (bo nie ja) Może nawet tłumaczysz pokryjomu? Literatura estońska jest ciekawa i bogata,ale nikt tych książek nie tłumaczy. Wielka strata. 🙂

  3. signe Says:

    moje imię pojawiło się momentalnie samo, gdzieś w blogowej rubryce, bo w blogach wciąż trzeba coś signować:)

    ptaki ćwierkają
    estonia, tak!!!

  4. stefan Says:

    signe: „czym-że jest imię? to co zwiemy różą, pod inną nazwą także ładnie pachnie…” (WSz) A to „signe” pojawia się raz po raz w angielskim de-SIGNE-r czyli projektodafczyni co mi zdalnie pasuje ot, co! 🙂

Skomentuj

