89. Grass – żniwo ostatniego kłosa

„Słowa”Grimma na pewno oznacza końca moich pism autobiograficznych. W moim wieku, czuję się zaskoczony, jeśli doświadczam wiosnę przyszłego roku i wiem, jak długo może trwać  zakończenia książki z konceptem epopei, „Grass powiedział do niemiecki magazyn Der Spiegel.
Ale autor powiedział, że nie boi się końca życia. „Uświadomiłem sobie, że z jednej strony,  jest się na to gotowy. Ja myślę też, że mam pewną dozę ciekawości. Co się stanie z moimi wnukami? Jakie będą wyniki piłki nożnej weekend wyglądać? Oczywiście , istnieją również banalności ja jeszcze chcieć przeżyć. Jacob Grimm napisał wspaniałe dzieło na temat starzenia się, a ja również, znalazłem takie zdanie w innym jego prac: „Ostatnie żniwo jest na kłosie.” Dotknęło mnie to, no i oczywiście od razu skłoniło mnie do refleksji, „powiedział Grass.
Młodzik ma zaledwie 82 lata. Ciekawy jestem tylko jak to rzeczywiście w tym innym świecie. Ostatni kłos do żnwa podoba mi się.

Tagi:

Komentarze 2 to “89. Grass – żniwo ostatniego kłosa”

  1. signe Says:

    ostatni kłos do żniwa powiedziane bardzo intrygująco, a inny świat w końcu będzie światem wszystkich, którzy mówią, że to tamten,nie ten – to mnie troche zadziwia, dzień dobry:)
    no i ten młodzik Guenther rozpowiada takie rzeczy!!!

  2. stefan Says:

    signe: tamten świat jest ten…to też intrygujące. jak ten ostatni żniwny kłos. Guenther Kłos nawet mu nieźle pasuje, bo żyto też grass czyli trawą jesteś, w trawę się obrócisz albo jakoś tak, Dzień dobry :*)

Skomentuj

