95. Order Złotej Muchy dla Walecznych

Parę dni temu miałem dziwny sen, w którym opowiadałaś mi o wielkim zaszczycie otrzymania Orderu Złotej Muchy, co nadawało ci przywilej używania tytułu Damy. Pytałem, za co dostałas takie wysokie odznaczenie, ale twierdziłaś że było dla ciebie niespodzianką. Nie probowałem nawet sprawdzać bo nigdy o takim orderze nie słyszałem. A właśnie godzinę temu wstukałem w poszukiwarkę i okazuje się, że sen przeniósł mnie w epokę Faraonów. W każdym razie serdeczne gratulacje, Damo Orderu Złotej Muchy. Ładny naszyjnik tutaj.

 Z najbardziej znanych okazów biżuterii „Złota Mucha Walecznych,  znany również jako ” Orderu Złotego Muchy.  Był to mucha-zawieszka w kształcie, który był głównie ze złota, choć niektóre przykłady srebrny stwierdzono. Muchy amulety w kształcie zaczęły pojawiać się już w fazie pre-dynastycznych II Naqqada i lot został przedstawiony w hieroglify już wtedy jako znak dla „determinator, i zawsze umieszczonych na różnych rytualnych artefaktów w całym Starym i Bliskiego Kingdoms. , Takich jak tzw „magiczną różdżką. Uczeni różnią się na historyczne znaczenie tego obiektu. Alix Wilkinson mówi, że nawet jeśli Złota Mucha Walecznych po raz przyznanych osiągnięcie wojskowych, mógł być przyznana każdemu dworzanin (1971: 99-98). Cyril Aldredâ  widzenia na temat znaczenia muchy jest podobny do Wilkinson. Aldred dodaje, że obiekt ten był dystrybuowany przez faraona na specjalne okazje, takie jak jubileuszu Heb-SED i koronacji, niekoniecznie jako wojskowy nagroda (1971, 19). Starszych, ale podobne stanowisko w odniesieniu do znaczenia tego utworu jest to, że Karolina R. Williamsa W 1924 roku Williams opublikował książkę, w której twierdzi, że ten kawałek nie zostały przyznane do celów wojskowych osiągnięcia jak najbardziej znanych przykładów Złota Mucha Walecznych należące do kobiety, królowej Ah-Hotep XVIII dynastii, a na czasu, naukowcy nie wierzą kobiety były aktywne w czasie wojny. Ponadto, naszyjnik realizacji 33 małych zawieszki much została znaleziona w grobie trzy Tutmozis trzecia żony , które autor uważa ich nie było, ale było ich mężów.

Tagi:

Komentarze 4 to “95. Order Złotej Muchy dla Walecznych”

  1. signe Says:

    o rany, Stefanie!!! Order Złotej Muchy??? Niespodzianka??? to jest wielka niespodzianka, ten Twój śnik:)
    parę dni temu wpatrywałam się w jakieś muchy powiększone, ale to przypadkiem i nie wiem gdzie, patrzyłam w oczy ogromne, musze…
    jutro nów, może będzie jakieś odnowienie, a czy piękne słońce masz dziś pod ręką?
    jesteś fantastyczny, faraoniczny, dziękuję Ci:*

  2. stefan Says:

    signe: dzień szary i mokry, szukam złotej muchy;) „Ktoś” poprowadził mnie do tej strony webowej i to późno nocą, więc widocznie śnik ma jakieś magiczne znaczenie, dla Ciebie, dla mnie, kto wie…trzy złote muchy…kobieta-faraon była nim odznaczona…waleczność jest w życiu też, bo życie to nie jedna bitwa. To że jesteś waleczna, nie ulega wątpliwości. 🙂 Trzy musi mieć jakieś znaczenie, ale nie robię domysłów. Czuj duch :-*)

  3. signe Says:

    czuj, czuj:) ten naszyjnik much wygląda naprawdę walecznie, widzę go na miedzianoczarnej skórze wojownika stojącego na jednej nodze, wspartego na włóczni, ale chyba mi się mylą rejony czasu i świata, ja nie jestem waleczna, oj, nigdy w życiu, zawsze idę się chować na ciemny schodek, miej się dobrze, kiedy przyśnię dla Ciebie order, zaraz tu fpadnę i wykrzyknę:)

  4. stefan Says:

    signe: zajrzałem do krotkiego zapisku tego śnienia i teraz widzę, że pokazało mi się tam Twoje rzekome nazwisko czyli mój ulubiony kolor – Zielińska albo Zieleniecka, w każdym razie coś zielonego 🙂 Na pewno tak wyglądali wojownicy armii faraona, więc nie było pomyłki. Fpadaj kiedy znajdziesz chwilkę, u mnie czas jest na wagę chmary złotych much, ale staram się jak mogę. Nie jesteś waleczna? Pies tfierdzi inaczej i wzdycha potfierdzająco. 🙂

Skomentuj

