Śnieżyca i Mróz w Ruinach Sengai

Spustoszone przez tsunami wybrzeże Japonii nawiedził poza-sezonowo późny śnieg, pogłębiając niedolę i niedostatek dla 550.000 osób bezdomnych rozbitków i miliony, którzy żyją bez wystarczających dostaw i usług..Wczoraj kolejki poza centrum supermarket Sendai rozciągnięte na 700 metrów, trzy ludzi głęboko, na mrozie i śniegu, czekając na otwarcie drzwi do sklepu.Żołnierze, nauczycieli i innych pracowników opieki prowizorycznych opiekujesz się więcej niż pół miliona bezdomnych w koszarach, szkołach i innych miejscach publicznych. Zazwyczaj mieszkańcy otrzymują ciepły posiłek wieczorem małe, ale nic na obiad lub śniadanie poza tym, co odzyskane z domu.Nie ma prysznica, nie słodkiej wody bieżącej nie ma toalety, a wielu mężczyzn pozostaje w garnitury i krawaty nosili do pracy w piątek.
Wydaje mi się, że cały świat i my wszyscy jesteśmy ofiarami tego gniewnego wybuchu Ziemi i morza. Ty i ja jesteżmy ziemią, jesteśmy wodą. Fale tego kataklizmu wniknęły w nas wszystkich, powodując indywidualne wstrząsy w naszej ziemno-wodnej naturze. Wiem, że od zeszłego piątku jestem „inny”, ale nie potrafię jeszcze ogarnąć umysłem tych zmian które wciąż we mnie przestawiają moje „płytki tektoniczne”. Tsunami na małą skalę też może objawić się na wiele sposobów. Wszystko zależy od naszej indywidualnej struktury. Wiem jednak, że w jakimś symbolicznym znaczeniu jestem płn-wsch wybrzeżem Japonii, jego miasteczkiem, które ocalało ale jest już inne. Photo: Sydney Morning Herald

Tagi: ,

Komentarze 2 to “Śnieżyca i Mróz w Ruinach Sengai”

  1. signe Says:

    tak, na razie napisałam wszystko tam niżej,
    jest dzień zimny, szary

  2. stefan Says:

    U nas też szary, nie tak zimny jak u was, ale mokry…pada i kropli się na szybach. Ciepłe uściski – wiosna blisko. :)*

Skomentuj

